رواية عشقت برائتها الفصل الخامس عشر 15 بقلم زولة وحيدة
بعد وقت كيان بعدت عن أسر
كيان :ياااه انا تعبت
وراحت جنب الكرسي علشان تقعد بس محستش بنفسها غير وهي ع المسبح
آسر بصدمة :جويرية
جويرية :اه ياحياتي اشتقتلك اوي كيف كان شهر العسل
كيان وهي بتحاول تسبح (كيان مش بتعرف تسبح):آسر ساعدني
آسر اتجه ع المسبح علشان ينط وينقذها بس في شباب مسكو آسر
جويرية :حلو اوي بص يا آسر الهواري مراتك هتمـ.ـوت قدامك وانت مش قادر تنقذها
آسر بغضب :فين الحرص
جويرية :رجالي ضربو.هم المساكين حالتهم سيئة أوي
كيان وهي بتغر.ق :اسررررر
جويرية وهي بتشاور ل كيان :باااي حبيبتي
آسر فجأة ضرب واحد من الرجالة ع بطنه بحركة احترافية وضر.ب التاني كمان
ونط ع المسبح وطلع كيان
آسر بخوف وهو بحطها ع الارض :كيان حبيبتي فوقي كيان ياكيان متسيبنيش
فجأة افتكر حاجة وبدأ يعملها الإسعافات الأولية
بس مكملش لأنه رجالة جويرية قامو ونزلو فيه ضر.ب
آسر بغضب :كياااااان انتو السبب
ونزل فيهم ضر.ب كلهم وكانو حرفيا مدغد.غين
جويرية بغضب :يا أغبياء ازاي راجل واحد يقدر يضر.بكو كلكو
آسر شال كيان وراح ع الاوضة وعملها الإسعافات الاولية كلها بس مافاقتش
آسر بصوت عالي : ساعدوووووني
الصوت وصل لجاسر وللكل
جاسر جيه جاري
جاسر بخوف :آسر مالك
آسر :جاسر ساعدني كيان كيان بتروح مني يا جاسر
جاسر بصلها وفهم انها غر. قت
جاسر :عملتلها الإسعافات الأولية
آسر :اه بس مش بتفوق
جاسر :انا هتصل بالدكتورة وانت حاول تاني
وطلع وهو بيحاول يتصل بالدكتورة
الكل دخل
زينب بخضة :يااالهوي كيان مالها يا اسر
آسر وهو بيعملها الاسعافات:غرقت
روح بخوف :بس ازاي دة حصل
الدكتورة دخلت بسرعة
الدكتورة :ممكن تطلعو
آسر :انا مش هطلع
الدكتورة :بس
جاسر :دة جوزها ومش هيطلع
الكل طلع عدا آسر
آسر كان ماسك ايد كيان والدكتورة بتحاول تساعدها
فجأة كيان فاقت
كيان بصت لأسر
كيان بتعب:حصل ايه يا حبيبي ليه بتعيط
الدكتورة طلعت
آسر مسح دموعه وحضنها
آسر :انتي كويسة ياقلبي؟
كيان :اه
آسر :بنت ال..... حاولت تخلص منك بس انا مش هسيبها وكان هيطلع بس كيان وقفته
كيان :آسر خليك جنبي انا خايفة
آسر قعد جنبها وحضنها :متخفيش طالما انا موجود مفيش حاجة هتحصلك
الكل دخل
كيان بعدت عن أسر بكسوف
روح :احم شكلنا دخلنا في وقت غلط
آسر :لا انتو خلوكم وانا....
كيان مسكت ايد آسر قوي وهو بصلها وهي بصتله بترجي
آسر :جاسر انت روح ع الجنينة وشوف إذا في حد هناك
جاسر :ليه
آسر بضيق :اسمع الكلام يابني
زينب :هو ايه اللي حصل
آسر بتنهيدة:جويرية رجعت ع حياتنا ياما
زينب بصدمة :ايييه
آسر :زي ماسمعتي هي رجعت وناوية انها تخلص من كيان
روح راحت حضنت كيان
روح :متخفيش مفيش حاجة هتحصلك واحنا معاكي ياقلبي
كيان بابتسامة :شكرا ياحبيبتي
محمد :احنا كلنا معاكو وهنخلص من البت جويرية دي
آسر :تسلملي ياغالي
زينب :طب هنعمل ايه
آسر :مفيش حد يطلع من القصر
روح بفرح :يعني احنا هنفضل هنا
اسر :اه
محمد بتنهيدة :بس لفترة معينة ياروح فاهمة
روح بفرح :موافقة
كيان حضنت روح بفرح
جاسر دخل
جاسر :مفيش حاجة يا آسر
آسر :تمام احنا من اليوم ورايح لازم ناخد حذرنا والبنات مش هيطلعو من البيت وممنوع تقابلوا حد لا خبيرة ميكب ولا غيرو
محمد :اه
جاسر :في ايه ياجماعة
آسر :انتو روحو وانت يامحمد احكيلو
كلهم طلعو
آسر لكيان :اسف لأنه ليلتنا خربت بسبب البت دي
كيان بابتسامة :متعتذرش ياحبيبي وبعدين انا عرفت انك رومانسي بجد
آسر بضحك :قولتلك
كيان :ياترى ابنك هيطلع زيك كمان
آسر :لا هيطلع زينا الاتنين هيكون نسخة مصغرة من أمه وابوه
كيان :انا هحبه اوي لأنه هيكون نسخة مصغرة منك
آسر :خلاص بقا انا ابتديت اغير
كيان بضحك :طب خلاص انا مش حامل حتى يامجنون
آسر حضنها بحب :مجنون بيكي
كيان همستله :وانا مجنونة بيك اكتر مما بتتصور يا آسر الهواري
ونسيبهم بقا عيب😒🔪
عند روح
روح كانت طالعة من الحمام ولابسة قميص نوم اسود مبين مل مفاتنها
محمد بغمزة وانبهار:ايه دة ياجميل انت
روح :معجبكش؟
محمد اتجهلها وحاوط وسطها :اي حاجة بتعمليها بتعجبني
روح حطت ايديها ع ياقة قميصه بدلع :قررت اديك فرصة ونبدأ صفحة جديدة ايه رايك
محمد :يعني مش عايزة.....
روح :مش عايزة أطلق
محمد قرب منها وباسها بشغف وشوق وحب وهي اتجاوبت معاه وووو
( يلا يلا روحو من هنا ياحلوين🔪🔪)
ونروح للسنجل حبيب كل البنات
عند جاسر كان بيضرب كيس الملاكمة بغضب وهو بيتذكر كلام جميلة
فلااااش باااااك
جاسر طلع بس ملقاش حد جيه يدخل في حد مسكه من ايده وسحب ع بعيد
جميلة بدلع :في ايه ياجاسر انت ليه متجوزتش حبيبتك لحد الآن كان اسمها ايه نغم
جاسر بصدمة :انتي عرفتي اسمها منين
جميلة :مش مهم المهم انك لازم تنساها لأنها هي كمان هتنساك قريب
جاسر :قصدك ايه
جميلة حطت ايدها ع صدر جاسر بدلع :قصدي انها راحت منك يا جاسر خلاص هي بكرا هتسافر برا البلد ومش هترجع لأنه في واحد عجبته واتقدملها وهي وافقت وأول مايتجوزو هيسافرو ع الإمارات ياحبيبي دلوقتي معندكش غيري
جاسر زقها بغضب :لالا هي مستحيل تسيبني هي مش هتروح مش هتتجوزه
جميلة بغضب :لا يا جاسر خلاص هي سابتك وهتروح قريب انساها بقى
جاسر للحرص :امسكوها وارموها برا مش عايز اشوف خلقتها
جميل بغضب :انت بنفسك هتيجني ياجاسر صدقني هتندم اوي
بااااااك
جاسر بغضب :هي ازاي توافق كدا وبالسرعة دي معقول اكون فهمتها غلط وأنها مش بتحبني او يمكن كانت عايزة فلوسي بس لاقت اللي عنده
جاسر بعصبية :لاااااااا
جاسر بعصبية :لااااا هي مش ممكن تروح كدا مش ممكن
وراح اخد الفون واتصل عليها
آسر بغضب :يلا ردي يانغممممم
نغم ردت بعد وقت
نغم :الو
جاسر قلبه دق بسرعة اول ما سمع صوتها
جاسر بجمود :انتي فعلا هتسافري بكرا؟
نغم :اه
جاسر :وهتجوزي؟
نغم :اه يامستر جاسر في حاجة؟
جاسر :طب انتي قولتي لاسر
نغم :اه قولتلو وهو وافق
جاسر :بس انتي مش ممكن تسافري وتسيبي رفيقك يانغم
نغم :للأسف انا مضطرة يامستر جاسر
جاسر :احم طب هتتجوزي مين
نغم :حسن السيوفي
جاسر بصدمة :ح ح حسن
نغم :اه انت تعرفه؟
جاسر بغضب :هكلمك بعدين يانغم وقفل السكة في وشها
جاسر طلع من الاوضة بغضب وكان عايز يطلع من القصر بس زينب وقفته
زينب :انت رايح فين ياجاسر
جاسر :مكان قريب وهرجع مش هتأخر
زينب :لا الوقت اتأخر
جاسر :ياما انا لازم اروح
زينب بحدة :جاسر
جاسر رجع بغضب وفضل يضرب في كيس الملاكمة بغضب لحد ما تعب ونام
في صباح يوم جديد عند كيان واسر
كيان فاقت ع صوت الأذان
كيان :آسر يا آسر
آسر فاق بنوم :في ايه ياحياتي
كيان :يلا نصلي
آسر قام بنوم وراح يتوضأ وهي كمان بعد وقت خلصو صلاة
كيان راحت قعدت جنبه
كيان :حبيبي
اسر :نعم
كيان :انا جعانة
آسر :روحي اعملي اكل وهاتيلي معاكي
كيان :بس خايفة انزل والمكان ضلمة تعال معايا
آسر :اوكي
وراحو ع المطبخ بس اتفاجئو لما لقو جويرية
آسر بصدمة :انتي ازاي دخلتي هنا
جويرية :اسأل انتي بتعملي هنا ايه
كيان :اه بتعملي هنا ايه
جويرية قربت من كيان ببطء وفجأة حطت السكـ.ـينة ف رقبتها....